Google Tag Manager (GTM) training

  • Direct aan de slag met SEO

  • 200+ tevreden klanten

  • Je mag zelf de locatie & datum bepalen

  • Tijd en aandacht voor elke vraag

Bij het verzamelen van bezoekersdata maken we gebruik van Google Tag Manager (GTM). GTM is een gratis dienst van Google en maakt het mogelijk om tracking scripts toe te voegen aan de website zonder de broncode daarvoor te hoeven aanpassen. Je implementeert één keer de GTM-code in je website. Daarna kunnen third-party scripts via Google Tag Manager ingeladen worden. Het verkleint de kans op fouten en je zult de programmeur minder vaak nodig hebben.

Daarnaast kun je met Google Tag Manager heel veel meten wat niet standaard gemeten wordt in Google Analytics. Maar hoe stel je die metingen in? Wij leren je de basics en alle voordelen van Google Tag Manager. Tijdens onze Google Tag Manager training laten we praktijkvoorbeelden zien en laten we jou aan de slag gaan met Google Tag Manager. Indien je er dan niet uit komt, dan zijn wij er om antwoord te geven op je vragen.

Wat is Google Tag Manager?

Met Google Tag Manager voeg je eenvoudig tags toe aan je website zonder de broncode te veranderen. Dit doe je in de gebruiksvriendelijke interface van Google. De tags zijn stukjes code (vaak third-party scripts) die kijken of een trigger zich voordoet, waarna de tag gegevens naar het betreffende systeem stuurt.

Voorbeelden van third-party scripts die je via Google Tag Manager kunt beheren zijn:

  • Google Analytics
  • Google Ads
  • Google Optimize (A/B-testen)
  • Facebook pixel
  • LinkedIn Conversion Tracking

Dit leer je tijdens de training

Na de training:

  • Ben je in staat om iedereen te vertellen hoe Google Tag Manager werkt
  • Weet je welke elementen belangrijk zijn om te meten
  • Kun je zelf tags plaatsen van diverse platformen
  • Kun je metingen plaatsen op knoppen en links
  • Kun je triggers plaatsen in GTM.

Na deze training ben jij de specialist op het gebied van Google Tag Manager. Je weet hoe Google Tag manager werkt en wat de voordelen van deze dienst zijn. Tijdens deze training leggen we uit welke elementen belangrijk zijn om te meten. Hoe deze metingen moeten worden ingesteld? Dat leggen we stap voor stap uit. Dit doen we bijvoorbeeld aan de hand van praktijkvoorbeelden. Met Google Tag Manager zorg je ervoor dat alle belangrijke elementen gemeten worden.

Wat kan je na de training Google Tag Manager?

Na deze training kun je werken met Google Tag Manager of het implementeren van GTM in jouw bedrijf als er nog niet mee gewerkt wordt. Je kunt collega’s het belang van GTM uitleggen en je kunt zelf tags plaatsen. Ook weet je hoe je de data uit GTM kunt doormeten.

Voor wie is de GTM-training?

Google heeft de tag-manager gemaakt voor marketeers, maar ook webmasters, IT’ers en internetbureaus gebruiken GTM veelvuldig. Google Tag Manager is echt een must in de toolbox van online marketeers en online marketingbureaus, doordat het efficiënt werken is met minder tussenkomst van webdesigners en programmeurs. Ook verkleint het de kans op fouten en wordt de betrouwbaarheid van data vergroot.

Informatie

Duur: 4 uur
Locatie: Hof van Otten 1
7771 JA Hardenberg
of op locatie naar keuze
Aantal deelnemers:     minimaal 2
maximaal 8

 

Meer trainingen bekijken?

Is deze training niet wat je zoekt? Bekijk onze andere meetbaarheid trainingen. Ook kun je ons volledige aanbod online marketingtrainingen bekijken. Heb je nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op.

Offerte aanvragen

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)

Bedrijfsnaam

Aantal deelnemers

Je bericht

“Google Tag Manager is een gratis dienst van Google en maakt het mogelijk om tracking scripts toe te voegen aan de website zonder de broncode daarvoor te hoeven aanpassen”

Onze instructeurs

Nick Neppelenbroek
Nick NeppelenbroekDigitaal Marketeer
Kelly Dunnink
Kelly DunninkDigitaal Marketeer